Mera humor i politiken



Nu verkar valrörelsen ha dragit igång på allvar i Sundsvall. På den pågående Drakfestivalen har flera av de större partierna var sitt informationstält, och under festivalperioden står även olika politiska debatter på programmet. Det politiska högerblocket Alliansen har också gått ut med annonsering på stadsbussarna och idag hamnade jag bakom en buss dekorerad med en jättebild på Lars Persson, Folkpartiets frontfigur i Sundsvall.

Jag noterade dock att Lars Perssons näsa råkat hamna precis i skarven på bussens motorlucka, vilket faktiskt såg lite lustigt ut. Han fick nästan en liten Avatarlook. Men det är helt okej tycker jag. Lite humor i politiken skadar inte.

Bilden på Lars Persson är nästan lika rolig som den där jag förvandlat mig själv till Avatar. Kolla in den bilden här.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

ST:
C och Mp i partiduell

#1 - Beate

Det första jåg såg - innan jag läste din text - var just näsan. Din Avatar-look var dock häftigare - men så är du ju inte politiker heller;-)

#2 - Cina

Tack för orden på min blogg.



Val cirkusen drar nog igång här snart också.

I år kommer jag terrorisera de flesta valstugorna för att få reda på ett o annat. Inte bara gå på gammal känsla utan faktiskt höra vad dom har att säga om saker o ting.

#3 - Ann Catrine

Äsch, nu måste jag ut och kolla in stadsbussarna! Vill också se näsan, är det en sån som växer vid lögn tro...

#4 - Selma

Jaa du, lite knepig näsa fick han allt.

#5 - Per-Anders

Beate: Men jag har varit politiker en gång i tiden. I alla fall lite.



Cina: Bra! Det är viktigt att ta reda på vad de olika partierna har att leverera.



Ann Catrine: Aha. Det är kanske så det är. Typ Pinocchioeffekten.



Selma: Ja det ser faktiskt lite lustigt ut.

#6 - mimmione

valkampanj som är så himla tråkigt..

#7 - Em

Sv: Min dejt läser min blogg, men han tar nog inte vartenda inlägg och vartenda ord så allvarligt. (Hoppas jag.. :D)

#8 - Kerstin

Hemsk bild på Dig, rolig på Lars Persson!

Valet ja, kunde jag vara utan!

#9 - Lotta

Jag håller med om att lite humor i politiken skadar inte i dessa valtider. De skulle börja varje tal med en rolig historia.

Regn i Karlskrona idag!

:-)

#10 - smyckestokig

säljer jättefina unika namnarmband/budskapsarmband där du kan välja din egna text om du vill. tex ditt namn.barnets, älsklingens mm för endast 79 kr ! Finns även andra smycken till kanon priser välkommen in att fynda



http://smyckestokig.blogg.se/

#11 - Ailas

Ser med bävan fram emot alla dessa affischer som nog snart förfular tillvaron, med sina falska budskap.



Undrar, förresten, om det behövs mer humor inom politiken? Det är ju redan rena parodin... :)

#12 - Per-Anders

Mimmione: Men den borde gå att göra roligare.



Em: Sånt visar sig...



Kerstin: Fast valet är nog så viktigt.



Lotta: Solsken i Timrå.



smyckestokig: Ber att få tacka nej.



Ailas: Trots allt har ju politikerna ett viktigt ansvar att förvälta det förtroende de fått av väljarna. Och vi väljare har ett ansvar att förvalta rättigheten att få rösta.