Snö till salu



Sedan en tid tillbaka ägnar jag mig åt en intressant och inkomstbringande sidoverksamhet. Jag säljer snön på min gård.

Den främsta kundgruppen har jag hittat på svenska västkusten och i Skåne, en region som enligt uppgift förlorat all snö från i vintras. I stället tvingas man där stå ut med vår och barmark, samt insikten om att det snart är dags för gräsklippning och trädgårdsarbete.

Jag har valt att sälja snön via Tradera och hittills har jag sålt ca 450 liter. Rekordet var en kund i Mölndal som bjöd 500 kronor för en kartong enligt bilden ovan. För att inte snön ska smälta under transporterna packar jag den i speciella frystäta kartonger där snön håller sig osmält i ett dygn.

Nu tänker jag dock utveckla min affärsidé. Eftersom snön så smått börjar försvinna även i den här regionen av landet erbjuder jag nu också direktförsäljning vid min gård. Under hela eftermiddagen idag går det bra att komma hit till min villatomt i Timrå för att köpa lite prima tösnö. Det är självbetjäning som gäller och finns jag inte själv på plats så går det bra att lägga pengarna i postlådan.

Pris: 50 kronor för en 60 liters plastsäck. Detta är ett utmärkt tillfälle att reparera det alltmer sönderfallande snötäcket på gårdar och parkeringsplatser mm.


Sundsvalls Tidning:
Så undviker du tuppäggen

Aftonbladet:
Olika lokaltidningar

DN:
Nytt FN-organ ska begränsa ditt internetanvändande

Läs även andra bloggares åsikter om , ,
#1 - Em

Hahaha! Jag misstänker att detta är APRILAPRIL.

#2 - Per-Anders

Em: Jaså..?

#3 - Kerstin

Eftersom det är 1 april i dag så får alla hämta snö GRATIS hos mig i dag!

Glad Påsk:D

#4 - Mia

Hehe.... Försöka duger... Men å andra sidan hörde jag att någon mitt under smällkalla o snörika vintern försökte sälja snö på Blocket! Är det det där du fått idén?

#5 - Beate

En strålande affärsidé, superbt;-) Nu har vi nollåttor ju nästan blivit av med allt det vita eländet så jag avstår från en beställning. Det har du väl förståelse för;-)

Glad Påsk!!!

#6 - Pjoltas

Själv skulle jag kunna tänka mig att ropa in några kilo skare..för det är det enda jag går på en dag som denna!

April April!

=)