Ett slag för pannkakskorv

Mymlans bloggtema denna vecka är mat. Hon vill ha förslag på det bästa vardagsreceptet och kriterierna är att det ska ta max en halvtimme att laga, att ingredienserna inte är för dyra och att de finns tillgängliga i vilken mataffär som helst. Men det viktigaste är att det ska vara sjukt gott.

Mitt bidrag blir pannkakskorv, och den som läser min blogg regelbundet känner säkert igen sig. Pannkakskorv har jag bloggat om tidigare. Det finns nämligen en speciell story om hur jag komponerade denna maträtt som du kan läsa om här.

Pannkakskorv är kanske inte någon lightmat, och av det skälet undviker jag för närvarande denna maträtt. Jag befinner mig nämligen just nu mitt i ett viktminskningsprojekt. Lite synd, för pannkakskorv är faktiskt väldigt gott. Här kommer i alla fall receptet:

Pannkakskorv
En person

Ingredienser
2 st färdigstekta tunnpannkakor
2 st varmkorvar (alt grillkorv)
4 ostskivor
En liten klick margarin

Gör så här:
(Se även bilderna nedan)
1. Värm ugnen till 225 grader.

2. Bryn de två korvarna lätt i en stekpanna.

3. Lägg ut pannkakorna bredvid varandra på ugnsplåten. Lägg två ostskivor på varje pannkaka och sedan en korv på varje pannkaka.

4. Rulla varje pannkaka runt respektive korv och sätt in plåten i ugnen. Grädda pannkakskorvarna i ca 10 minuter eller tills osten är smält.

5. Lägg upp pannkakskorvarna på en tallrik och servera med en skivad tomat och en öl (på bilden det estländska ölet Saku).

Smaklig måltid!


 2.
 3.
 4.
 4.
 5.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,
#1 - Beate

Ja du, har precis lagt till Mymlan i Favoriterna. Å hon fick ju vid det här laget fler än 50 recept att välja bland. Smart tjej... om man har mattorka så att säga.



PS. Ditt recept kände jag ju igen... men då jag varken gillar korv och pannkakor såå. Men vänta jag gillar ju ost och tortillas... kanske nå't att testa;-) DS

#2 - Pjoltas

Det ser gott ut. Men jag ska bara skaffa en ugn först. Men ölen går alltid ner!

=)

#3 - Per-Anders

Beate: Ja ibland kan det vara kul att få hjälp på traven vad man ska blogga om.



Pjoltas: Det är en fördel om man har en ugn. Jag har ännu inte provat att grilla pannkakskorvarna. Det kanske skulle vara värt att prova till sommaren...

#4 - Kerstin

Är det så att Du just under den här viktminskningsperioden tänker mycket på mat?

Så upplevde jag det, ett slags i.st.f. den mat jag inte fick/skulle äta!

Du är duktig, jag håller alla tummar:))

#5 - Daniel

Gött



brukar göra finsk makkarakörv



Tjock gro körv med senad på.

Enkelt

#6 - Selma

Man anar en kylskåpsrensning bakom idén.