Vedklyvning unlimited



En av sommarens absoluta långkörare här hemma har varit sönderdelningen av de två björkar som fälldes på svärfars gård i juni. Det var två rejäla träd som jag först kapade upp i mindre bitar och sedan jobbat med att klyva. Till min hjälp har jag en vedklyv som underlättar arbetet väldigt mycket.

Det är en enorm hög med björkbitar som pryder vår gård, men efter tre månader sporadiskt vedklyvande har den faktiskt minskat lite. Nu börjar man i alla fall se gräsmattan. Förhoppningen är att jag ska bli klar innan snön kommer.

Bilden ovan visar en del av vår vedhög.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,
#1 - Beate

Duktig pojk!!! Dessutom är det ju miljövänlig med vedspiseldning satidigt som du troligen har fått några extra muskler ;-)

#2 - Kerstin

Blir gott till spisen/kaminen i vinter.

Hinner den torka?

#3 - Per-Anders Sjöquist

Kerstin och Beate: Jag gillar att klyva ved med vedklyven. Lite rogivande på nåt sätt. Fast denna sommar har det kanske blivit lite väl mycket. Bakom huset håller jag på att bygga upp ett vedförråd så veden ska kunna torka ordentligt.