Kromade hantlar i Stockholm



Nyss hemkommer från semestertrippen i Barcelona är det nu dags för nästa resa. Fast denna gång är resan inte lika lång och i stället för semester är skälet till resan jobbrelaterat. Jag befinner mig just nu i Stockholm för att under några dagar vara med på några seminarier relaterade till mitt jobb.

Hotellrummet jag bor i liknar de flesta andra hotellrum. Här finns en säng, ett skrivbord, en fotölj, en TV samt ett badrum med diverse handdukar och profilmärkta tvålar. Men här finns även något jag aldrig tidigare sett i ett hotellrum, nämligen en uppsättning hantlar.

På väggen bredvid toadörren hänger två 2-kilos samt två 4-kilos hantlar. I informationspärmen på skrivbordet läser jag att hotellet har någon slags hälsoprofil, och förutom att stimulera till fysisk aktivitet erbjuder man också en extra hälsosam frukost.

Jag sitter och tittar på hantlarna en stund. Funderar på om jag ska göra något med dem. Lyfter upp de två 2-kilosvarianterna men hänger sedan tillbaka dem igen.

Nja, det får bli datorn i stället och ett blogginlägg.
#1 - Beate

Welcome back to Sverige!!!

Tycker det är ett skitroligt initiativ att exponera hantlar bredvid hårtorken. Vad heter hotellet är min spontana reaktion (trots eller p g a att du la hantlarna tillbaka på ställningen). Tänker mest på mina kollegor... själv hade jag gjort precis som du ;-)

#2 - Lisbeth

hahaha... ja, vilken hälsoprofil... ;)

Näe, det är väl inte precis min grej heller... men berest o får se mycket olika, det måste jag säga. Kul, PA!

#3 - Per-Anders

Det handlar om Hotell Riddargatan.