Sensommar i Barcelona

Nu är det bara timmar kvar innan vi sätter oss i bilen för en fem timmar lång resa till Skavsta flygplats. Därifrån ska vi sedan ta flyget till Barcelona i Spanien. Vi har hyrt en lägenhet mitt i stan och ser fram emot värme och solsken, samt att få upptäcka de olika delarna av Spaniens näst största stad.

Jag har aldrig tidigare varit i Barcelona men har läst och hört att där finns mycket skojigt att hitta på. Mest nyfiken är jag på Sagrada Família, den enorma kyrkobyggnaden som började byggas 1882. Bygget pågår fortfarande och beräknas pågå ytterligare ett antal år.

FC Barcelona är ju numera också hemmaklubb för Zlatan Ibrahimović men tyvärr har laget ingen hemmamatch under tiden vi ska vara där. Om det hade varit match så hade vi nog infunnit oss på Camp Nou, hemmaarenan med plats för drygt 98 000 åskådare.

I händelse av tekniska möjligheter och lust (vi är ju trots allt på semester) så kan det hända att jag knåpar ihop något litet blogginlägg.

Nu ska jag fortsätta att packa.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,
#1 - Beate

Är inte ett dugg avis ;-). Hoppas ni har en härlig tid i Barcelona och njuter av sisådär 30 grader.

Hoppas att du bloggar då och så (kan jag kan du). Det är så kul att få lite info om nya städer/länder.

Njut!!!

#2 - Lisbeth

Trevlig resa!

#3 - Kerstin

Lycklig resa! Ser fram emot bilder!

Ha de

#4 - konferensresa till barcelona

Jag älskar det här inlägget! Poängen är att vara reg hela dagen iåtanke! Bra jobbat ....

http://oceangroup.se/