Vad har egentligen Bamse i dunderhonungen?



Idag kan vi läsa i Aftonbladet.se om postmodernismen. Jag skulle vilja se det på följande sätt:

Varje gång Bamse äter av farmors dunderhonung blir han jättestark. Men vad innehåller farmors honung egentligen? Antagligen något slags dopingpreparat. Om Bamse varit idrottsman hade han nog blivit diskad för länge sedan.

Själv äter jag en tallrik mellanfil med flingor varje morgon. Och faktiskt är det så att om jag inte skulle få min tallrik filmjölk någon morgon så blir min dag inte riktigt vad den borde bli. Mitt sinne blir tungt och allt blir fel under resten av dagen.

Min mellanfil gör mig inte starkare fysiskt, men däremot starkare mentalt. Och om man har en mental styrka då orkar man också uträtta mera av fysisk karaktär.

Tänk om det egentligen är mellanfil i Bamses dunderhonung. Det skulle ju faktiskt förklara hans kapacitetsökning varje gång han häller i sig farmors mystiska preparat. Men frågan är om det är så gott. Honung blandat med filmjölk, typ.

Frågan är om Basmes honung är modernistisk eller postmodernistisk.


Aftonbladet:
Ingen kommer undan etiken
Tillbaka till framtiden

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,
#1 - Max Hobstig

Vad har egentligen Bamse i dunderhonungen?

Det vill du inte veta :-)