Körslaget roligare än Dansbandskampen



Det är lördag kväll, klockan närmar sig 20.00 och sambon ropar från vardagsrummet:

- Vi har ett svårt beslut som vi måste ta ikväll. Ska vi se Körslaget eller Dansbandskampen på TVn?

Själv sitter jag vid datorn och hade egentligen sett fram emot att sitta kvar där resten av kvällen men säger:

- Bestäm du!

Lyckligtvis väljer hon Körslaget för egentligen föredrar jag spralliga körsångare framför megatöntiga dansbandspellejönzar. Så på slaget åtta satt vi bänkade framför TVn för att se fyra hurtiga körer samtidigt som vi mumsade i oss bullar, glass och Zingo.

Klart bäst i kvällens Körslaget var utan tvekan Olas manskör. De är riktigt duktiga på att sjunga och vågar dessutom bjuda på sig själva. Kul att de fick fortsätta i tävlingen. Däremot var det jättesynd att Amy Diamond och hennes kör åkte ut.

Amy är trots sin ringa ålder väldigt professionell och kan i framtiden bli riktigt stor inom underhållningsbranschen. Här kan man jämföra med Carola Häggkvist som vid motsvarande ålder varken utstrålade professionalism eller glädje på samma sätt som Amy.

Under reklampauserna i Körslaget slog vi över till Dansbandskampen och fick bland annat se pojkdansbandet Per Gunnarz,  och jag undrar: Är Dansbandskampen verkligen på riktigt eller är det någon sorts parodi? Kan man verkligen ta ett gäng tonåringar som kallar sig Per Gunnarz på allvar? Eller föresten - kan man över huvud taget ta något av banden i Dansbandskampen på allvar? Dansbandskampen är verkligen ett pinsamt dåligt program.

Puh... Skönt att vara tillbaka vid datorn igen.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Aftonbladet:
Black Ingvars skyddas av livvakter
Amy åkte ut ur Körslaget

Expressen:
Amy Diamonds kör fick lämna "Körslaget"
Diskutera allt om "Körslaget"
#1 - Beate

Här hemma satt vi båda två kvar framför våra datoren. Vilken lycka !!! (Skämt)

Har inte sett något av programmen då jag ogillar dansband på det grövsta och körer... ja, har ändrat mig lite där, då en arbetskompis sjunger Barbershop, och det var faktiskt riktigt bra.

#2 - Lissen dansar in !

Körslaget passar min smak, mycket bättre än dansbandskampen. Tur din sambo valde det!

Ha en skön kväll!

#3 - Per-Anders

Beate och Lissen: Jag ser faktiskt väldigt sällan på TV nu för tiden, sitter betydligt oftare vid datorn. Måste skärpa mig och se mer på TV.

#4 - Helen

Som körsångare kan jag inte vara annat än lyrisk över hela programidén. Speciellt gillar jag avsaknaden av en jury.

#5 - Kerstin

Dansbandskampen har jag inte tittat på, men jag såg ett underbart program med Toots Thielemans i går kväll!

Även en liten snutt med Tomas von Brömsen!

Två underbara musikkillar!

#6 - Per-Anders

Helen: Jag gillar oxå att man dämpat tävlingsmomentet.



Kerstin: Toots är väl han med munspelet, va?

#7 - Maggan

Men PA... Annars har ju du så gott som klar för deltagande! Du tar dina "jam-polare" och lånar ett ä och z, så är du "Fit for Fight"! Pär-Anderz från Timrå! Thi, hi...

#8 - Kerstin

Rätt, det är han med munspelet!

#9 - Dansbandskampen är bäst live!

Tjena!



Jag tycker allt ni skall ge Dansbandskampen ett försök till. På lördag kommer vi bjuda på riktigt skön underhållning!



Hälsningar

Dansbandskampen

http://dansbandskampenlive.blogspot.com/

www.dansbandskalaset.se