Jag vill gå över till vintertid varje morgon



Idag är det söndagen den 25 oktober och den första officiella vinterdagen. Jag gillar när vi får skruva tillbaka klockan en timme och gå över till vintertid, just därför att det är så skönt att få sova en timme extra denna morgon. I själva verket önskar jag att vi kunde gå över till vintertid varje söndag morgon. Eller ännu hellre, varje natt, så att man får sova lite till varje morgon.

Naturligtvis vet jag att det är en omöjlighet. Solens, månens och jordens kretsloppsrelation till varandra skulle nog hamna lite i otakt om vi flyttade fram morgonen en timme varje dag. Men man kan ju alltid drömma...

Kanske man skulle ta hjälp av Stålmannen (se bilden ovan) för att göra dygnet en timme längre. Han har ju visat på film hur man vrider jorden tillbaka när situationen så kräver.

Aftonbladet:
Dags att ställa om klockan igen

Läs även andra bloggares åsikter om , ,
#1 - Beate

För det här förslaget skulle jag vilja ge dig Nobelpriset :-)

#2 - Yvonne

Jag håller med, det vore definitivt ett plus om det fanns fler dagar om året man fick en timmes extra sömn utan att för den skull känna att man sovit bort halva dagen!

#3 - Yvonne

Jag håller med, det vore definitivt ett plus om det fanns fler dagar om året man fick en timmes extra sömn utan att för den skull känna att man sovit bort halva dagen!

#4 - Darkangel och Mumma

Visst är det underbart med en timme extra sömn varje morgon.

Jag gillar förslaget. :)

#5 - Per-Anders

Beate, Yvonne och Darkangel och Mumma: Verkar vara flera som är morgontrötta.