Tvåmiljonersvinst på Körslaget

Det är lördag kväll och vi (sambon och jag) sitter och ser Körslaget på TV. Helt plötsligt bryts programmet för ett inslag med lottodragningen. Helt omotiverat, bara sådär. Vi ser en antal bollar med nummer som rullar åt olika håll och så berättar presentatören att högsta vinsten blir 2,1 miljoner kronor.

- Tänk om man skulle vinna 2,1 miljoner kronor, säger sambon.

- Ja, precis. Men jag tycker inte vi skulle lösa huslånet då, säger jag.

- Inte? Tänk att få slippa betala 5000 kronor i månaden resten av livet, säger sambon.

- Visst. Men jag tycker att man ska ha minst ett lån, säger jag. Då får man ju tillbaka på skatten, säger jag och tillägger:
- Med 2,1 miljoner på banken skulle vi kunna köpa en platt-TV till varje rum i huset.

- Om vi slipper amortera på huset skulle du kunna köpa en platt-TV varje månad, svarar sambon.

Vår diskussion om vad vi skulle göra med 2,1 miljoner kronor fortsätter ytterligare en stund, men när Körslaget åter drar igång inser vi att vi faktiskt inte vunnit 2,1 miljoner kronor utan får hålla till godo med käcka körsångare på TV.

Själv beklagar jag att Caroline af Ugglas åkte ur Körslaget. Hon är en kul och färgstark artist som vågar vara sig själv. Istället tycker jag Lars-Kristerstönten Stefan Nykvist borde fått lämna programmet. OK, han har glimten i ögat men hans kör imponerade inte särskilt mycket.

Bland de bästa i kväll tycker jag var Ola Svensson med sin manskör. Jag måste också erkänna att jag faktiskt är imponerad av Amy Diamond. Trots sin ringa ålder framstår hon som väldigt professionell och erfaren. Det ska bli intressant att se hur hennes fortsatta karriär utvecklas.

Fast egentligen har jag inte bestämt mig för om jag gillar Körslaget. Programmet känns lite väl överklämmigt. Får se hur länge jag står ut att följa programserien.


Aftonbladet:
Team Caroline fick lämna "Körslaget"
Nykvist fick kritik – av egna kören
Gry genomför ”Körslaget”

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,
#1 - Beate

Har (såklart) inte sett programmet... så typiskt jag, tittar nästan aldrig på TV - därav min "ihåliga allmänblidning". Men diskussionen om hur ni skulle använda "vinsten" var ju riktikt roligt. Du ser man har roligare på bloggen än framför tvn.

#2 - Maggan

Ha, ha.... Ja du, PA.... Du vet vad jag tycker om CaU, men jag tycker att det är rätt kul att "uppfinnaren" av programmet åker ut tidigt! Hon kan ju inte skylla på upplägget i alla fall!?