Sommarvärme skönare än novemberrusk



Utanför fönstret råder novemberrusk med dimma och regn. Men här inne vid datorn råder solsken och värme. Bilderna från vår Barcelonaresa tidigare i höst värmer och jag längtar tillbaka till kvällarna då vi satt utomhus och åt middag. Fastän klockan var halv elva på kvällen visade temperaturen 23 grader och man kunde sitta i kortbyxor vid stans uteserveringar.

Men då var det september och nu är det november. Verkligheten känns väldigt närvarande och nånstans där bortom advent ligger julen i startgroparna, beredd att gå till skoningslös attack. Men än så länge skjuter jag julhetsen framför mig och drömmer mig i stället bort till Medelhavets vågor.

Bilden ovan: Nybadad och glad i Barcelona.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Aftonbladet:
"Mörkret är lika farligt som rökning"
När är det okej att börja pynta?
”Vad hjälper mot vintertröttheten?”
#1 - Helen

Jag bara tänker: varför bor jag där jag bor? LITE längre sommar vore önskvärt.

#2 - Beate

Håller med Helen. Har också kommit på mig att titta lite oftare (än vanligt) på våra minnen från Gdansk i somras. Gud vad jag längtar (tillbaks). Börja delta i fotoutmaningar - då har du många tillfällen att rota i "soliga" arkiv.

Julstressen har jag inte en tänkt på. Vi regnar ju bort just i i Stockholm, så jul känns väldigt avlägsen just nu.

#3 - kerstin

Tror jag skall planera nästa resa, och tänka på ljusare och varmare dagar!

Tänk vad jag förbannade värmen i somras!

#4 - Daniel

Ja om det ändå vore sommar!

#5 - Maggan

Syrran var i Barcelona i helgen. Det var strålande sol och fortfarande kortbyxväder!!!! Jag håller tummarna för att Paris visar sig från sin allra bästa novembersida nästa vecka.... I dag var det strålande sol och 15 grader, klart mycket bättre än 3 grader och ösregn som vi har här!!!!!