Rösta på bästa vädret



Det är lördag kväll och jag har just sett finalen av Körslaget. Mina favoriter var Team Ola, helt enkelt därför att de var väldigt duktiga på att sjunga. Uppenbarligen tyckte fler som jag, eftersom de flesta som ringde till programmet röstade på Olas manskör.

På tal om telefonröstningar. I snart sagt alla underhållningsprogram kan tittarna numera ringa in och rösta på sina favoriter. Förutom Körslaget är Lets Dance, Schlagerfestivalen, Idol och Dansbandskampen några av dessa program.

Men jag har faktiskt en idé hur man skulle kunna utveckla programidén med telefonomröstningar. Varför inte låta olika meteorologer presentera en varsin väderleksprognos, och sedan får vi tittare ringa och rösta på vilken vi tyckte var bäst. Vilka fantastiska föreställningar prognoserna skulle kunna bli, och vilket fantstiskt väder vi skulle kunna få.

Sedan kan idén föras vidare till nyheterna. Efter varje nyhetssändning får vi rösta på den nyhet vi gillade bäst. Tänk att få rösta på svinifluensan eller ekonomiska krisen.

Bilden ovan: Om jag skulle tävla i bästa väderprognos skulla jag nog välja att variera vädret lite. Men jag tror inte jag skulle vilja att det blir allt för kallt.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Aftonbladet:
– Det här är helt makalöst
Stefans kör satsade vågat
Date klara för final i "Dansbandskampen"
– Jag vet hur det är att förlora en förälder

Expressen:
Team Ola fick flest röster - vann "Körslaget"
Diskutera allt om "Körslaget"
#1 - Daniel

E helt överraskad varje gång jag kollar på svensk tv (bor i Finland) att det är ringa-få-pengar i varje svenskt program.



mainstreamt kommersiellt.

#2 - Tina

Äh, den där idén har du ju dragit förut! P-A, om du vill bli en seriös bloggare kan du aldrig nämna samma sak två ggr. Det såg jag på Alex Schulmans blogg, där han skrev om en tradition med sin familj för 3:e gången, och fick tusen kommentarer om att han måste komma med nånting nytt. ;D

#3 - Per-Anders

Tina: Vadå seriös? Det är klart att man kan säga samma sak två gånger i bloggen. Bloggåtervinning kallas det för. Och får jag tusen kommentarer blir jag bara glad. Blir glad om jag skulle få 10... eller fem.

#4 - Kerstin

Tycker att det är en utmärkt ide´.

Väderprognoserna verkar att vara rena fantasier!

Jag röstar på minusgrader och sol!

Känner för bloggåtervinning, det mesta är ju glömt och förlåtet iaf.=D

#5 - Beate

Tycker du borde patentera din idé, tänk hur mycket stålar du kunde dra in samtidigt som jag kan rösta på "ingen snö", "bort med november", "inte 36 plusgrader". Kör du bara ;-)

#6 - Helen

1. Team Ola var min favorit också. Hela vägen. Det som gjorde kören unik och som jag tror gick genom rutan var den äkta sångglädjen. Lite manliga tårar och andra känsloyttringar fick mig absolut på fall.

2. Jag röstar på sol hela november.

#7 - Beate igen

Du ser nu fick du ju t o m SJU kommentarer. Bingo!!!

#8 - Per-Anders

Helen: Solsken verkar som ett bra förslag, det brukar ju vara en bristvara i november.



Beate: Ja, återvinning verkar vara en bra modell.

#9 - Yvonne

Jag skulle rösta på vilken meteorolog som helst som lovade en november utan regn varenda dag!

#10 - Moa Malmberg

Gå med i http://www.facebook.com/group.php?gid=315652577945