Det verkar gå vägen...



När jag vaknade i morse så funderade jag en stund på om jag verkligen skulle kliva upp.

"Om jag ligger kvar här i sängen så minskar ju risken att jag ska råka ut för något oturligt idag", tänkte jag.

Enligt skrock så ökar ju risken för otur när det är fredagen den 13, och idag är ju är det ju fredag - och datumet är 13.
 
Men så insåg jag att jag måste vara på ett möte på jobbet klockan halv nio, och att övriga deltagare kanske inte skulle acceptera fredagen den 13 som giltigt skäl för mig att stanna hemma. Jag hade alltså inget annat val än att lämna den sköna sängvärmen och i stället ta mig till duschen. Och det är ju faktiskt ganska varmt och skönt, där också. 

Nu har större delen av dagen gått och hittills har det faktiskt gått riktigt bra. Inga olyckor har drabbat mig, trots att jag har kört bil både till Härnösand och Hällsjö. Tror faktiskt att jag ska klara de sista timmarna som återstår av dygnet.

Bilden ovan är tagen förra veckan på en vägkrog vid E 14 mellan Sundsvall och Östersund. Om ett björnmöte kan betecknas som tur eller otur kan väl diskuteras. Men i brist på en levande björn så får jag så länge hålla till godo med att bli fotograferat tillsammans med en uppstoppad dito.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,
#1 - Renoar

hejhej

vilken bra blogg du har. kolla gärna in min blogg

ha en trevlig dag!

#2 - Beate

Ha, ha, ha. Har aldrig varit skrockfull förr.. men tyvärr.. idag hände det.

#3 - olatidman

fan va skön bild:)

#4 - Kerstin

Grattis i dag är det den 14:e och Du lever?

Söta Ni är på bilden!

#5 - LissenTo

Jag känner mej inte skrockfull den 13:onde. Kanske för ett av mina barn föddes då. LYCKA!

Tror det gick bra för dej också1



Mmm, längtar till min resa!

Ha det gott!