Rösta inte på mig i EU-valet




Idag kan jag meddela att jag inte ställer upp som kandidat i EU-valet den 7 juni. Skälet är att jag inte har någon som helst lust att flytta till Bryssel för att i parlamentets korridorer bli jagad av lobbyister som försöker tvinga på mig sina särintressen.

Visserligen har jag hört att EU-politiker tjänar bra men samtidigt tror jag de också har väldigt långa arbetsdagar. För min egen del prioriterar jag att få arbeta på dagarna och vara ledig på kvällarna och få sova ut på helgerna. I mina ögon är EU-politiker ett skitjobb. Ungefär som att steka hamburgare på McDonalds (som också förefaller vara ett stressigt jobb men inte alls lika mycket betalt).

Nej, jag vill fortsätta att sitta vid min dator och förse bloggvärlden med djupa analyser av samtiden. Jag trivs också bra med att få vara en medarbetare i ett osexigt svenskt skogsföretag. Och trots att jag inte vill jobba vare sig i Europaparlamentet eller på McDonalds respekterar jag dem som gör det.

Som någon sa: It's a Dirty Job, But Someone's Gotta Do It.

Delta gärna i min lilla opinionsundersökning nedan:


EU-valet i Aftonbladet:
Läsarna: Bra med EU-polis

"De vill skapa Europas förenta stater"

Partierna om EU och brottsligheten

Vilket parti borde du rösta på?
Här är kandidaterna till EU-parlamentet
Positiv ton ska ge M-röster i EU-val
Gubbkuppen


Läs även andra bloggares åsikter om , ,
#1 - Woopsidaisy

fan vad egotrippad du är... ska jag nu nästla mej in i scientologiträsket får du bannemej ställa upp i EU-valet och ha som mission att avslöja alla snuskiga detaljer och pikant skvaller om EU-parlamentet på din blogg!

#2 - Per-Anders

Hm... det skulle vara för skvallret då...