Snälla snälla...

Bild 4

Detta inlägg får bli ett svar på de kommentarer jag fått på mitt föregående inlägg om Caroline af Ugglas:

Maggan:
I Melodifestivalsammanhang tycker jag Snälla Snälla är en ok låt och jag gillar den, inte som protest, utan helt enkelt för att den är bra. För den skull kanske den inte kommer att hamna på mitt livs Top 10 när jag gör musikaliskt bokslut vid min ålders höst.

Mikael: Du undrar när det är tänkt att man ska lyssna på Snälla Snälla. Personligen skulle jag kunna tänka mig att lyssna på låten när det är fredag kväll och jag tänder en brasa i öppen-spisen och jag får pusta ut efter en intensiv arbetsvecka. Det bästa med fredagskvällar är att jag då får sitta i flera timmar och stirra in i brasan och ägna mig åt återhämtning och eftertanke. Då tror jag inte det skulle funkar så bra med typ BWO i bakgrunden utan hellre då Snälla Snälla.

Men jag gillar din kommentar. Den har humor.

Pialotta: Tack för stödet! Ibland känner man sig som ett UFO bara för att man tycker Snälla Snälla är en ok låt.


Lisbeth: Vinjettbilden är tagen vid Wifstavarvs småbåtshamn när vi var ute och promenerade igår (lördag).


Sammanfattning så långt: Alltså, seriöst... jämför med de skuttande pellejönsarna i Scotts och Star Pilots m fl så är det väl en befrielse att se och höra Caroline af Ugglas. Plastmusik vs musik från själen, typ.

Ytterligare kommentarer i denna brännande fråga är välkomna. ;-)



Läs även andra bloggares åsikter om
, , , ,

Läs mer om Melodifestivalen i Aftonbladet:
Läsarna: Skicka Caroline till Moskva

Af Ugglas - finalfavorit

#1 - MizthaNguyen (v.

Hejsan! Lust att följa varandras bloggar via bloglovin? isåfall lägg till mig och skriv sedan när du gjort det så kommer jag att lägga till dig direkt när jag ser det, tack och hej :)

#2 - Ingela

Jag säger bara:



http://becausetrollrik.blogg.se/2009/march/heja-malena-jag-fastnade-for-en-lat-till-slu.html



och jag hade en kommentar om Caroline också ;o)



Föressten, vad hade herrn för sig i mina trakter på en söndag em efter 13 ;o) Inte har han väl några sportlovsungar att hålla reda på, eller var det kanske så! =D

#3 - Ingela

ok, vi tar det från början ;o)



jag skrev också ett inlägg om melodifetsivalen och där nämnde jag också Ugglas, så här:



(länken)

Hörde Malenas popopera på radio igår och reagerade bara över att jag blev så glad av den låten! Helt plötsligt satt jag med ett smile helt enkelt. Tyckte det var otroligt dåliga mainstream låtar i år även om alla är snyggt gjorda (till skillnad mot hur det var förr ;o)

så jag trodde inte jag skulle bry mig alls , men nu blev jag lite taggad och vill heja iallafall ;o)

Malena sticker ju ut och är maffig. Hon skulle sitta som en smäck i Moskva??



Jag vara åtminstone inte så förvånad att hon gick direkt vidare, och nu börjar jag digga den . Folket längtar nog efter nåt som sticker ut hur som helst. Det visar kanske även att Caroline af Ugglas gick vidare. Alla de andra är ju likadana?



HEJA MALENA =D



Jag brukar inte skriva kommentarer om såna här saker som tv och och tv program, men någon gång måste vara den första. Musik är ju ändå godtagbart tycker jag. Och nu vill jag slå ett slag för Malena , hihihi

#4 - Ingela

ok, vi tar det från början ;o)



jag skrev också ett inlägg om melodifestivalen och där nämnde jag också Ugglas, så här:



(länken)

Hörde Malenas popopera på radio igår och reagerade bara över att jag blev så glad av den låten! Helt plötsligt satt jag med ett smile helt enkelt. Tyckte det var otroligt dåliga mainstream låtar i år även om alla är snyggt gjorda (till skillnad mot hur det var förr ;o)

så jag trodde inte jag skulle bry mig alls , men nu blev jag lite taggad och vill heja iallafall ;o)

Malena sticker ju ut och är maffig. Hon skulle sitta som en smäck i Moskva??



Jag vara åtminstone inte så förvånad att hon gick direkt vidare, och nu börjar jag digga den . Folket längtar nog efter nåt som sticker ut hur som helst. Det visar kanske även att Caroline af Ugglas gick vidare. Alla de andra är ju likadana?



HEJA MALENA =D



Jag brukar inte skriva kommentarer om såna här saker som tv och och tv program, men någon gång måste vara den första. Musik är ju ändå godtagbart tycker jag. Och nu vill jag slå ett slag för Malena , hihihi

#5 - Ingela

Shit det blev visst tårta på tårta!



Jag tycker alltså att det kanske inte är så konstigt att Caroline gick vidare och jag har inget emot det, men min favirit har blivit Malena som seglat upp i topp!, hon är ju också en som sticker ut nämligen =D

#6 - Ingela

och slutligen, jag hävdar å det bestämdaste att du i din tur seglade förbi toppen ...- av sidsjön också i söndags vid 13.15 tiden närmare. Jag tror inte du kan förneka detta =)



fastsurrad djupt koncentrerad vid ratten med mössan nerdragen, trots det varma vädret, hehe



Ciao!

#7 - woopsidaisy

Jag vill bara säga en sak om Fröken af Ugglas... hon är en riktig rugguggla! Anskrämlig, gnällig och i total avsaknad av stil. Om hon tycker att hon vill framstå som en Joplin-tolkare, har hon ingen som helst distans eller självkritik. Fröken Joplin vänder sej i sin grav. Jag tror inte att hon vill förknippas med en kissnödig fjant med stripigt hår i nattlinne och gummistövlar... Jag är hemskt ledsen, men hon går definitivt inte hem hos mej.

#8 - Per-Anders

woopsidaisy: Jag respekterar din ståndpunkt även om jag inte riktigt delar den.

#9 - Ingela

vad mysko?? jag såg dig ju i bilen (ensam verkade det som just då) när jag åkte hem från stallet kl. 13.15 för jag hade en tid att passa kl. 14 (bowling ;o)

och det var din bil RBP 171 =D



hihih, vilket mysterium

#10 - woopsidaisy

förlåt, men tack!