Terapi med yxan i hand



Det är likadant varje år. När året kommit fram till typ maj-juni så blir jag jättetrött och känner mig väldigt sliten. Jag känner ett stort behov av att vila min hjärna från jobbet och i stället ägna mig åt fullständig avkoppling. Förra året kände jag likadant och då bloggade jag så här. Den gången hade sambon och jag planerat en resa, som jag såg fram emot, som också blev väldigt lyckad.

I år har vi ännu inte planerat någon sommarresa, bortsett från en weekendresa till Riga. För mig är det så att om jag inte får resa någonstans under sommaren så känns det som jag inte haft någon riktig semester.


I väntan på semestern så finns det olika sätt att koppla av. Själv brukar jag bejaka min manlighet och hugga lite ved ibland, vilket jag kommer att få rikliga tillfällen till under sommaren. På min svärfars gård har nämligen flera björkar blivit fällda, som måste tas om hand och bli förvandlade till ved.

På bilden ovan är jag i full färd med att hugga upp delar av en björk.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,
#1 - marma

Hej Per-Anders!

Kul att du tittade in till mig - alltid lika roligt med nya bekantskaper!

Jag lägger in dig i mina favoriter, så var inte för säker - jag kanske dyker upp igen!

Helgkramar/marma



PS. Jag älskar att hugga ved - betyder det att jag bejakar min kvinnlighet??? DS.

#2 - woopsidaisy

Tog du ingen bild av den där Zappa-statyn förra året??

#6 - Per-Anders

woopsidaisy: Jo då, jag tod flera bilder på Zappa-bysten. Nu har jag lagt in några av dem i fjolårsbloggen:

http://peranders.blogg.se/2008/july/jag-ger-mig-ut-pa-pilgrimsfard.html

#7 - woopsidaisy

Sedär... ordning och reda. Den var ju riktigt snygg!