Per-Anders goes Gatufesten

2009_0410 Backyard Babies 18 by baconmusic_photos

I år tänker jag faktiskt utsätta mig för Sundsvalls Gatufest. Senast jag löste in mig var 2002, men nu är jag alltså åter beredd att ge mig in i detta inferno. Varför? Jo, jag har fått en gratisbiljett.

Den här veckan pågår alltså det årliga evenemanget Sundsvalls Gatufest. För 22a året i rad stängs Sundsvalls innerstad av för att ge plats för ett antal mat- och öltält, flera scener samt 180 000 människor. Det är i alla falI besökssiffran som arrangörerna räknar med.
 
Själv tröttnade jag på Gatufesten för flera år sedan. En fruktansvärd trängsel, dyrt inträde och inte speciellt lockande artister har gjort att mina gatufestbesök på sin höjd handlat om att hänga lite utanför festområdet för att titta på folk.

Men i år har jag alltså en gratisbiljett (egentligen är det två endagsbiljetter) som jag fick som lockbete när jag lämnade in min bil på service för en månad sedan. Problemet är att sambon och jag inte riktigt kan bestämma oss för vilken dag vi ska gå. Artistutbudet är ju inte något man jublar över precis. I vanlig ordning toppar arrangörerna programmet med trivsamma folkhemsartister som Tomas Ledin, Jerry Williams och Lena & Orup. Tidigare år har sömnpiller som Magnus Uggla och Carola tillhört standardutbudet på Gatufesten.

Suck!

Om jag fick önska skulle jag gärna vilja uppleva Neil Young eller Audioslave på Gatufesten. Men antagligen skulle väl inte så många Gatufestbesökare förstå storheten med den typen av artister. I stället är det Ace of Base och E.M.D. som lockar skarorna.

Det finns dock en grupp som jag kan tänka mig att lyssna på med hjälp av gratisbiljetten, och det är Backyard Babies (bilden ovan). Klämmiga grabbar med hyfsad tyngd i kaggen.

Så just nu lutar det åt fredag kväll på Gatufesten.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,
#1 - Maggan

Jag säger bara Hammerfall!!!!

#2 - Per-Anders

Ok. Hammerfall dunkar på bra de oxå.

#3 - Maggan

Inte att förglömma Soundtrack of Our Lives, Miss Li, Moneybrother och Corroded!!!!

#4 - Evalena

Du måste gå och se Erik Hassle - vår nya rising star! Glöm inte var du hörde om honom först!