Återvinning populärt sommarnöje i Timrå



Den här sommaren har jag varit en flitig besökare vid kommunens återvinningscentral. Min svärfar gick nämligen bort i början av sommaren och han lämnade efter sig hus med väldigt många prylar. Mycket har vi behållit, en hel del har vi sålt på Blocket, men väldigt mycket har vi tvingats att slänga. Och lämpligt nog ligger återvinningscentralen inte så långt från huset.

I dag var jag åter på plats vid Timrå återvinningscentral och denna gång med släpvagnen fylld med murkna bräder samt en hög trasiga takplattor. På återvinningscentralen var det som vanligt full fart, och framför mig ringlade en lång kö med släpvagnsförsedda bilar lastade med allt från gamla möbler till trädgårdsavfall.

Undrar om det är ett sommarfenomen att många åker och lämnar gammalt skräp till återvinningscentralen. Kanske är det under semestern som många har tid att städa, och passar då på att göra en sväng till "soptippen". Själv tycker jag det är jättebra att möjligheter till återvinning finns på så nära håll, och gläds dessutom åt att det används så flitigt av kommuninnevånarna. 


Men om man ska återvinna gammalt skräp så gäller det att har bra på fötterna, annars kan det gå illa. Med foppatofflor på fötterna råkade jag nämligen vid ett tillfälle trampa på en spik som stod rakt upp ur en planka. Klantigt av mig, javisst, med ett par kraftigare skor på fötterna hade jag sluppit ha ont i foten under nästan en veckas tid.

Nu är jag i alla fall på bättringsvägen, både när det gäller den ihållande förkylningen och ovan nämnda skada i foten. 

Svara gärna på min lilla fråga nedan. Du är självklart helt anonym. 




Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,
#1 - Kerstin

Trevligt att Du är åter på banan igen!

Blev lite orolig över Din långvariga förkylning!!

Ha de

#2 - Per-Anders

Kerstin: Tack för din omtanke. Ja, det var en riktigt envis förkylning. I synnerhet hostan var besvärlig. Jag hostade dag och natt i nästan ett par veckor i sträck. Men nu är jag nästan helt återställd igen.