Kvar på Blogg.se

Det har nu gått ett och ett halvt år sedan jag startade min blogg och under hela den tiden har jag använt bloggtjänsten Blogg.se. Men är egentligen Blogg.se den "rätta" bloggtjänsten? Här verkar det ju endast finnas en massa unga tjejer som snackar smink och party. Och den kategorin tillhör ju liksom inte jag.

Ibland har jag funderat på om det inte är dags att gå vidare och flytta bloggen till en lite mer "seriös" bloggtjänst, typ WordPress. Där finns ju de lite mer intellektuella bloggarna som exempelvis Carl Bildt och Peter Englund

Ett tag hade jag faktisk bestämt mig att flytta bloggen till WordPress. Men efter att ha surfat runt bland WordPress-bloggarna så infinner sig dock en lite olustig känsla: Varför finns det så många rasist-bloggar på WordPress? Visst, det finns naturligtvis flera intressanta bloggar på WordPress (och säkert ett antal knäppisar på Blogg.se) men faktum är att alla bloggar med rasistiska budskap på WordPress gjorde att jag till slut bestämde mig för att var kvar på Blogg.se.

Jag har faktiskt hellre partybrudar omkring mig än rasister.

Ett litet förtydligande om Carl Bildt: Jag har inte några som helst sympatier för den politik han representerar, men tycker ändå att hans blogg ibland är läsvärd. Faktiskt intressant att läsa om utrikesministerns resor i världen, som verkar vara  en betydande del av hans "vardagsliv".


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,
#1 - Ingela

Majoriteten är väl kanske yngre tjejer som skriver om party, verkar det som.... Jag har ju också blogg.se, och det jag märker med det är att jag hittar inte så mycket roliga "funktioner" på den som t ex på blgospot.com, Ska prova den nån gång ... jag ska visa några exempel som du kan titta på =) där har de funktioner där de visar små rutor, antingen rubrik eller liten tittruta med länkar till sina vänners bloggar, tycke rjag är kul. På elisaebths kan jag se min egen när den senast var uppdaterad : hihi

http://www.eharstrom.blogspot.com/



kolla i högerspalten

blogglistan



Hon har också många mycket häftiga (häst)bilder, både själv och i och med att hennes svåger , eller hur det hänger ihop, är ju fotografen svante harström ;o)



men kolla hennes häst i solljus, mycket tacksamt att fotografera, och i vanligt ljus är han en helt vanlig häst, som hon säger själv ;o)



annars är han som en guldtacka ! Så, apropå att måla hästar ... så kanske hon har målat sin i guldfärg?

Nä,.... jag har aldrig målat mina hästar .... Men det jag har hört som man kan göra t ex inför dressyrtävlingar då de är uppfixade till max, är att de t ex kan måla benen vita. Om hästen har 3 vita ben "strumpor" som det kallas, så vill man ha en symmetrisk effekt och målar kanske vitt så de blir exakt lika vita och långa och det fjärde benet också.... kanske nåt sånt du har hört, det blir ju som smink. Eller så kanske det går att måla "bort" det vita, ifall man inte vill ha 2 vita strumpor utan 4 jämnt bruna (eller svarta) ben =)

#2 - Ingela

Här kan du kolla en annan blogspot.com exempel. Monas blogg, där har hon satt in t ex en liten undersökning i vänster spalt och under inlägg kan man "tycka till" vad man tycker, dvs kryssa i för "inspiration" eller "vill veta mer" . man kan nog döpa rutorna till vad man vill =)



http://balansenergiochlycka.blogspot.com/



inte så dumt va?



på blogg.se är jag glad att jag kan få in länkar, men jag kan ju inte ens lägga in en filmsnutt, den verkar inte ta såna format, bara vanliga bilder =)



men jag orkar inte byta nu, nån annan gång ska jag kanske testa blogspot?



#3 - farmor Lisbeth

...jag haller med dig, ditt resonemang känns som ett bra argument att vara kvar. Dessutom är flickorna i familjen i samma blogg.se vilket känns... familjärt o igenkännande.

Ha dé