Rösta på vädret













Hur ser egentligen en vinnande meterolog ut?







Det är lördag och på TVn dundrar Körslaget loss med rosenkindade körsångare som skuttar runt och sjunger jättehurtiga versioner av kända poplåtar. Ska erkänna att jag inte riktigt pallar för Körslaget. Programmet känns lite speedat, tycker jag.

Och så dessa telefonomröstningar. I snart sagt alla underhållningsprogram kan tittarna numera ringa in och rösta på sina favoriter. Förutom Körslaget är Lets Dance, Schlagerfestivalen, Idol och Dansbandskampen några av dessa program.

Men jag har faktiskt en idé hur man skulle kunna utveckla programidén med telefonomröstningar. Varför inte en programserie där man låter ett gäng meteorologer presentera en varsin väderleksprognos, och sedan får vi tittare ringa och rösta på vilken vi tyckte var bäst. Vilka fantastiska föreställningar prognoserna skulle kunna bli, och vilket fantstiskt väder vi skulle kunna få.

Sedan kan idén föras vidare till nyheterna. Efter varje nyhetssändning får vi rösta på den nyhet vi gillade bäst. Tänk att få rösta på ekonomiska krisen eller amerikanska presidentvalet.

Nej, nu ska jag gå ner i källaren och sätta mig och titta på tvättmaskinen och det fantastiska skådespel när klädesplaggen dansar runt innanför glasluckan. Det är underhållning det.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , ,
#1 - Lisbeth

...då kanske vi äntligen skulle få lite glada nyheter :D

...eller så blir nyheterna... cencurerade = vi väljer att höra bara det vi vill höra... fast å andra sidan är det väl egentligen så, man slår dövörat till för sånt man inte orkar lyssna på. En rent mänsklig överlevnadsstrategi.

#2 - Ingela

SNYGGT P-A!



Kranio sakralt kursne jag går är för människor, vi läser mänsklig anatomi och nervsystem osv. ryggmärgsvätska och hjänra. Men det går ju att använda på hästar också =) De betsår ju av samma saker, fast deras krnaium är ju något annorlund aformat än våra , hihi.

Jag ska försöka föra över det till hästarna också. Det finns speciella kurser även för att få hjälp att göra det på hästar, men de går nog i göteborg typ, till sommaren eller så. Så jag kör på med det här så länge, kanon =)

#3 - woopsidaisy

jag saknar Åsa Bodén...

#4 - woopsidaisy

jag saknar Åsa Bodén...