På väg att bli ett bloggmonster

Ibland brukar jag roa mig med att skriva blogginlägg som relaterar till artiklar i Aftonbladet.se. Aftonbladet har nämligen en funktion som gör att man kan länka sina blogginlägg som sedan syns på en lista i anslutning till artikeln.

För ett par veckor sedan skrev jag ett blogginlägg om Melodifestivalen som jag sedan länkade till Aftonbladets artiklar om evenemanget. Resultatet blev att besöksstatistiken på min blogg steg rakt upp. Sedan följde några dagar när jag hade ovanligt många besökare på bloggen.

I måndags bloggade jag om åtalet mot The Pirate Bay som jag sedan länkade till Aftonbladets artiklar om rättegången, och vips så stack besöksstatistiken upp till 134 besökare.

Detta kan vara ett tips till dem som vill ha fler besökare på sin blogg. Läs mer på Bloggportalen.

Själv ställer jag mig frågan: varför bloggar jag egentligen? Har jag blivit ett prostituerat bloggmonster som exponerar mina åsikter bara för att få uppmärksamhet? Eller är jag fortfarande en bland många liknande svenskar som bara tycker det är kul att skriva ner sina tankar. Trots allt tror jag det handlar om det senare.

Men 134 besökare kan vara en bra början på något riktigt stort...


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,
#1 - woopsidaisy

fast om man helt plötsligt får en massa nya läsare för att man länkas från en artikel, betyder det inte att dom fortsätter att läsa ens blogg. själv föredrar jag att skriva för vad det betyder för mej. som lite terapi... dom som läser gör det för att dom tycker om min blogg. jag skulle bara få en massa prestationsångest om jag visste att hundratals människor satt och väntade på nästa inlägg vareviga dag...

#2 - Per-Anders

Ja, Woopsidaisy, för mig handlar det också om terapi. Och jag vill inte heller bli så etablerad så att jag får prestationsångest. Men det är också kul med bekräftelse. Hm... Ska fundera vidare på det här.