Mera opera i Melodifestivalen

Malena ErnmanDet mest minnesvärda från kvällens delfinal i Melodifestivalen (från Malmö) var Maria Haukaas Storengs urringning. Det var med viss oro jag såg hennes framträdande tillsammans med Anna Sahlenes, eftersom det var precis på gränsen att Bröderna Hyland skulle hoppa fram.

För övrigt undrar jag varför låtskrivarna alltid ser så skumma ut. Till skillnad från de välpolerade artisterna ser låtskrivarna ofta lite råbarkade ut. Fast vem vet, det är kanske ett hårt liv att skriva schlagerlåtar...

Man kan också undra hur det kommer sig att dansbandsliken Thorleifs är med. Svaret är troligen att arrangörerna vill säkra röstningsintäkterna från den äldre generationen. Antar väl att det endast är äldre damer som röstar på Thorleifs.

Bäst i kvällens deltävling var faktiskt valpsångaren Darin som överraskade med en grym version av schlagerklassikern Se på mig, med endast piano och cello i kompet. Riktigt bra faktiskt.

Konstatera också att det är coolt när man blandar in lite opera i schlagersmörjan. Mera sånt.

Nu återstår att se hur det går för min favvo Caroline af Ugglas när andra chansen går av stapeln nästa vecka i Norrköping.



Läs även andra bloggares åsikter om
, , , ,

Läs mer i Aftonbladet om Melodifestivalen:
"
Jag ska börja med hångel"
Föll på mållinjen
Het guldhud och fejkpiloter
Star Pilots låt - en kopia?
Melodifestivalens låtar släpps fria
Hon är ingen fullblodsartist
Vilka går vidare i andra chansen?
De är bäst - och sämst
SVT sprider bluffen om Star Pilots - i tv
#1 - woopsidaisy

ja den där urringningen var riktigt osmaklig... usch! fast jag skulle vilja veta hur stor andel av Sarah Dawn Finer's kroppsvikt det är som utgörs av hennes tuttar. de var enorma men säkert äkta, väl inpacketerade i en vacker klänning. men ett mjölkbolag som skulle göra arlakorna avundsjuka...

#2 - Ingela

Schysst, du gillade också malena =)