Kung i mitt eget bloggrike


Jag har nu hållit på att blogga sedan juli 2007 men först nu insett varför jag egentligen bloggar. Från början handlade mitt bloggande om en blygsam ambition att träna upp mitt skrivande. Senare reviderade jag anledningen till att jag ville bli bekräftad men nu inser jag vad det egentligen handlar om.

I min blogg kan jag skriva precis vad jag vill. Och här kan jag också lägga in precis vilka bilder jag vill. I min blogg är jag kung i mitt eget rike. Det är en skön känsla, att helt och hållet få bestämma över sitt eget mediaverktyg.

Och just nu känner jag att jag vill publicera en bild som jag tagit på mig själv när jag sitter på Öron- näsa- hals avdelningen på Sundsvalls sjukhus (se bilden ovan). Jag har just fått åtta metallstickor, med bedövningsmedel, inkörda i de båda näsborrarna.

Jag sitter och väntar på att bedövningen ska verka innan det är dags för läkaren att spola rent i mina bihålor - för tredje gången på en vecka. Kan nu meddela att min kroniska bihåleinflammation numera är borta och jag kan andas normalt igen.

Det känns väldigt bra att få visa den bilden, och ingen kan hindra mig.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,
#1 - woopsidaisy

Jo men grattis till insikten! Det bästa med en egen blogg är ju att man får utlopp för hur mycket ego som helst! lever man dessutom i en tillvaro där en egotrippande inte riktigt får plats, finns det ju hur mycket plats som helst i bloggen!



Så snyggt med pinnarna i näsan... trodde först det var nån ny sorts piercinhistoria innan jag läst klart...:))

#2 - Thomas Olausson

Det här var precis vad jag tänkte mig få läsa när jag klickade på "bloggning" bland dina kategorier...



Här är min förklaring för den som är intresserad: http://thomasolausson.blogspot.com/2009/01/varfr-blogga.html