Jag har segrat

Idag var jag och min sambo på byggvaruhuset Silvan strax utanför Sundsvall. Eftersom just det varuhuset snart ska upphöra säljer de ut hela sitt sortiment till 50 procents rabatt. Vi passade på att köpa några lampor, några hyllplan och så köpte vi ett toalettlock.

Till saken hör att jag redan i somras gick och tittade på just det dasslocket som är ett väldigt speciellt dasslock. Det har nämligen en inbyggd dämpning som gör att om man släpper det så faller det sakta sista biten ner mot sitsen. Skitgrymt, tycker jag!

Då i somras protesterade min sambo bestämt när jag föreslog att vi skulle köpa ett dasslock med inbyggd dämpning för 499 kronor. Eftersom jag egentligen inte kunde komma på några skäl som motiverade att använda 499 kronor på ett dasslock så lade jag ner diskussionen.

När så beskedet kom för några veckor sedan att Silvanvaruhuset skulle slå igen så sänkte man priset på alla varorna med 30 procent. Vi åkte dit och passade på att handla handtag till några köksluckor, handtag som aldrig blev inköpta när vi renoverade köket i höstas. Men när jag slängde längtande blickar på mitt önskedasslock så blev svaret från sambon åter "nej" trots att priset nu var nere i endast 350 kronor.

I dag var vi alltså åter på Silvan som nu hade hunnit bli ett väldigt utplockat varuhus. Jag styrde kosan direkt till toalockshyllan och fann ett enda återstående ex av det magiska locket, utställningsexemplaret - och som dessutom var lite kantstött. Jag frågade en säljare om priset och han när han sa "100 kronor" så föll min sambo till föga. "Köp det", sa hon.

Det gäller att fånga alla möjligheter till guldkant i tillvaron.




Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,
#1 - woopsidaisy

det bästa med dom där toalocken är att även ljudet av ljudliga pruttar blir dämpat. alltså kan du äta fläsk me bruna böner så ofta du vill!

#2 - Lisbeth

hahahah... du är en bra berättare :D

Vi var dit o handlade utegrill, gräsklippare, duschblandare (vilket var min seger :o), duschstrilen, tapeter, färg o en del småplock. Hela bilen full. Till priset av vad gräsklipparen kostade i fullt pris...

...den enes död, den andres...