Facebook ger mig ångest

För ett tag sedan registrerade jag mig på Facebook. Skälet var att jag ville kolla om det fanns någon grupp som är relaterad till vår kommande klassträff för oss som gick ut nian för 35 år sedan. Jag hittade ingen sån grupp, men bestämde mig i alla fall för att utforska Facebooks funktioner lite närmare.

Eller rättare sagt: jag försökte att utforska funktionerna. Jag upplever nämligen Facebook som väldigt rörig. Blir aldrig riktigt överens med vilka rubriker och länkar jag ska gå in på för att komma dit jag vill.

Jag lyckades i alla fall ansluta mig till två grupper varav den ena heter: Vi som inte förstår det roliga med Facebook, men e med ändå! En grupp med ca 2500 medlemmar. Känns ganska logiskt för mig att vara med där.

Den andra är en amerikansk grupp som heter Frank Zappa Is A God! Or At Least A Demi God. Det fanns även andra Zappa-grupper att välja bland, varav en hette Frank Zappa for president. Jag lämnade en kommentar hos Frank Zappa Is A God-gruppen och berättade att min favoritlåt med Zappa är Dirty Love.

Ibland, egentligen väldigt sällan, loggar jag in mig på Facebook men får genast ångest av den röriga layouten och loggar omedelbar ut mig igen.

Nej, jag föredrar att ägna min meningslösa datortid åt den betydligt mer stimulerande bloggvärlden.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Läs mera om Facebook på Aftonbladet
#1 - Lisbeth

Snygga bilder du får till i din header hela tiden! Jättefint!

...själv har jag aldrig ens varit in i Facebook, så jag vet inte riktigt vad du menar...

#2 - Per-Anders

Tack för berömmet. Bilden just nu har jag tagit i Granloholm i början av 2000-talet.

#3 - woopsidaisy

Facebook är för mej någonting oerhört skrämmande. Jag känner flera som sitter och häckar i timmar vid sin facebook och är jätteberoende! jag vet att det finns de som gråter blod och skiter knäck i trianglar över att deras kompisar är mer populära än vad de själva är... Allt syns ju på facebook. Allt du lägger in på din facebook; låtar, bilder, filmer, dikter, får Facebookägarna använda fritt för tid och evighet. Ganska skrämmande tanke, tycker jag. Jag aktar mej oxå för att publicera för mycket privata bilder (Inga ansikten) och sätter aldrig ut namnen på mina nära och kära på bloggen... just in case...