Vad ska jag ge min sambo i julklapp?



Den minus 20-gradiga iskylan biter elakt i näsan när jag planlöst vankar omkring på Storgatan i Sundsvall. Jag är på jakt efter en julklapp till min sambo, och villrådig går jag in och ut i butikerna efter gatan. Efter att ha tittat på nattlinnen, morgonrockar och parfym har jag till slut hamnat på Åhléns där jag står och tittar på ett presentkit med diverse skönhetsprodukter. Nja..., jag vet inte.

Nej, jag känner faktiskt inte för att ge henne någon fantasilös förpackning med badskum. Jag vill ge henne en julklapp med kärlek, något som verkligen kommer från hjärtat.

Jag sätter mig i bilen och kör mot shoppingområdet Birsta, strax norr om stan. I Birsta råder trafikkaos, och inne i köpcentrat rusar folk omkring med händerna fulla av julklappskassar. Jag köper några klappar till sambon och min son men jag lyckas inte hitta den julklappen.

Men så till slut ser jag den. Julklappen med kärlek. Bokstavligt talat. Men naturligtvis kan jag inte här avslöja vad det är, för då blir det ju inte någon överraskning på julaftonen. Även sambon läser ju min blogg.

Lättad åker jag hem igen och ser fram emot en lång julhelg, med långa sovmornar.


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,
#1 - Anonym

- haha inte lite efter?

#2 - Per-Anders

Wolveriina: Efter vaddå?

#3 - Kerstin

Såå fint, bara att läsa Din blogg borde vara julklapp nog!

Vill önska Dig en God Jul och Gott Nytt År, hoppas på nytt blogg år 2010!

#4 - Beate

Jag önskar dig också en riktigt God Jul.

Kul att du hittade d e n julklappen. Du får väl visa upp den på bloggen sedan.

#5 - Lisbeth

God Jul!!!