Ett analogt kort i digitalt format



Jag har blivit utmanad av Beate i bloggen Konst eller konstigt att göra ett julkort. Visserligen gillar jag att sitta och knåpa i Photoshop men denna gång väljer jag att göra en lite rough variant.

Jag tycker nämligen att de julkort som finns att köpa i handeln tenderar att vara lite trista. Börjar bli trött på alla tomtar och stjärnor och grötfat. Därför skulle jag i stället vilja vara lite modern.

I samma påse som jag har min checklista med namn till dem jag skickar julkort (se tidigare inlägg) har jag även en stor bunt med oanvända vykort. Det är överblivna vykort från resor (bl a från Trondheim och från vandrarhemmet på Långholmen) och gratiskort från krogbesök (reklam för Baileys och James Bond-filmer). I den högen hittade jag ett snyggt rött vykort från ett krogbesök i Sundsvall för typ 15 år sedan (se bilden ovan).

Kortet visar en ung dam som suger på tummen, och under bilden står det: Your thumb is back in fashion. Om man vänder på kortet så ser man att det är reklam för Mitsubishi mobiltelefoner (visste inte ens att det fanns mobiler tillverkade av Mitsubishi).

Detta kan bli ett snyggt julkort, tänkte jag och textade för hand: God jul och Gott Nytt År på kortet. Snyggt va!

För säkerhets skull har jag även gjort ett traditionellt julkort som jag visar här nedan. Det är vår gran, modell 2007, och en glimt av julklappshögen.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,
#1 - Daniel

Mycket tjusigT!!!!

#2 - Beate

Ha, ha, ha!!! Klockrent julkort (det första alltså). Helt i min smak.

PS. Visste inte heller att Mitsubishi tillverkade mobiler - okay det är ju nästan 13 år sedan ;-). Dessutom förstår jag inte vad tummen "back in fashion" har med mobiltelefoner att göra, men det beror kanske på att jagg är lite seg idag - har semester. DS

#3 - Per-Anders

Daniel: Tackar tackar.



Beate: Hon kanske använder tummen när hon trycker på knapparna.

#4 - Maggan

SMS!!!!

#5 - Per-Anders

Maggan: SMS????

#6 - Ailas

GOD JUL och fortsatt gott bloggande under 2010!