Pinsamt på macken



Jag läser på Aftonbladet.se om ett par som träffades på en bensinmack och blev kära vid första ögonkastet. Inte kanske så kärleksfullt, utan istället rejält pinsamt, var mitt beteende den gången när jag tankade på Statoil -  och sedan glömde att betala.

Det här var på den tiden det inte var så vanligt med kortbetalning (det handlar om typ 15 år sedan) och jag brukade då oftast betala i sedelautomaten. Denna gång tankade jag emellertid från en pump för kassabetalning, av skäl jag idag inte längre minns.

Men eftersom jag ibland kan vara lite disträ var min hjärna helt inställd på sedeltankning och när jag tankat klart satte jag mig i bilen och körde iväg. När jag stannade till vid trafikljuset intill macken noterade jag hur en dam kom springande mot min bil. Hon såg upprörd ut och precis när hon knackade på min sidoruta kom jag på det: jag hade ju glömt att betala.

Det kändes pinsamt värre när jag gick förbi den långa kön av stirrande kunder för att betala i kassan. När jag gjort rätt för mig på macken åkte jag omedelbart hem, och gick därefter inte ut något mera den dagen.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,
#1 - Lisbeth

...usch, det lät jobbigt, förstår dig att du satt inne resten av dan...