Nio år kvar till 60





















Igår var det exakt ett år sedan jag fyllde 50 år. Då, i fjol, hade jag tio år kvar till jag skulle fylla 60 år, men nu är det alltså endast 9 år kvar. Ett år närmare ålderdom och så småningom död.

Jag fyllde alltså 51 år igår och jag kan inte låta bli att tänka på tidens hastiga gång. På min nuvarande arbetsplats har jag jobbat i 15 år och det känns fortfarande som jag nyss har börjat där. Och om ytterligare 15 år är jag 66 och pensionsmässig. Tanken svindlar.

Men jag hade en jättetrevlig födelsedag. Jag och sambon var på libanesisk restaurang och åt Meza (10 smårätter) samt kyckling, fläskfilé och lamm på grillspett. Vi fick jättemycket mat, som var jättegod, och när vi lämnade stället var vi jättemätta. Provade också libanesiskt öl som var helt ok.

Om ett år är det bara åtta år tills jag fyller 60.

Bilden ovan: Faten tomma och magen proppmätt på libanesisk restaurang.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,
#1 - Lisbeth

faten tomma?! Jag tycker det ser ut som ni inte orkade äta upp allting :D

Läst min insändare i ST idag?

#2 - Per-Anders

Ok, faten bara nästan tomma. Vi blev så mätta att vi inte orkade all mat. Hade inte sett din insändare. Läste den nu. Den borde även vara ett blogginlägg.

#3 - Woopsidaisy

Grattis! Nu är det ju bara 49 år kvar till 100!! Kram

#4 - Per-Anders

Tack! 49 år till 100. Ja, allt är ju relativt.