Konst från hjärtat



Vad är konst?

Jag tänker inte ge mig in på någon djupare analys av begreppet konst, konstaterar bara att man troligen får lika många svar på frågan ovan som antalet människor man frågar. Själv så gillar jag konst som griper tag i mitt sinne och som lockar mig att ta en närmare titt.

Jag betraktar mig inte som konstnär men har faktiskt gjort en egen trädgårdsdekoration som jag placerat på vår villatomt (se bilden ovan). Den består av en liten samling stenar med en rostig järnklump i mitten. Järnklumpen är en del av en vinsch från något gammalt fartyg (tror jag) som någon hittat nere vid havet där det för länge sedan fanns en hamn. Järngrejen låg i ett hörn på vår gård när vi flyttade hit för tre år sedan.

Kanske man kan kalla mitt konstverk för en installation eftersom det numera är en del av platsen där det befinner sig.

Jag har ännu inte hittat på något namn på mitt konstverk, namnförslag mottages tacksamt. Svara även gärna på min lilla opinionsundersökning nedan.
.
.
Läs även andra bloggares åsikter om konst, konstverk, konstnär, trädgårdsdekoration
#1 - Lisbeth

Du är i alla fall en bildkonstnär! Via dina bilder blir allt så vackert, som stilleben av gamla mästare... ser snyggt ut!

#2 - Woopsidaisy

Jag föreslår att du kallar ditt konstverk "rost".