Fredag kväll i stugan

Det är fredag kväll. Jag sitter vid datorn och sambon sitter i vardagsrummet och ser på TV. Utomhus har mörkret lagt sig och temperaturen krupit ner till 9 grader.  Det känns verkligen att hösten är på g.

Den här veckan har vi bokat en resa till Amsterdam. Vi åker i slutet av september och blir borta fem dagar. Jag har just kollat på SMHIs hemsida och konstaterat att temperaturen i Amsterdam inte är just mycket högre än här i Timrå. Kanske skulle vi ändå ha bokat en restresa till Medelhavet i stället. Typ Kroatien, där vi var förra hösten. I september förra året var det 25 - 28 grader i Kroatien och det kändes verkligen härligt.

Men Amsterdam känns helt OK. Tack vare presentkort och kreditkortsbonuspoäng så kan vi hålla resekostnaden på en låg nivå. Har aldrig tidigare varit i Amsterdam men har läst och hört att det är en trevlig stad med trevliga människor. Även om det inte kommer att vara högsommarvärme så hoppas jag att det i alla fall inte regnar. Ser fram emot att kunna flanera på stan och åka med någon kanalbåt.

Apropå hösten, för ett tag sedan åt vi surströmming hemma hos svärfar. Vi satt ute i hans trädgård och efter en stunds ätande dök det upp en katt från en av grannvillorna. Vi hade ställt en av surströmmingsburkarna på marken och katten smög sig fram för att inspektera innehållet. Jag passade på att ta en bild som finns att se här intill. Katten verkade dock inte så intresserad av surströmmingen utan tassade i stället bort för att lägga sig att vila på gräsmattan under ett träd. Själv fick jag i mig inte mindre än sex surströmmingar.

Klicka på bilden för att se en förstoring.

#1 - Lisbeth

Katten ser synnerligen misstänksamt på burkens innehåll hahahaha

#2 - Per-Anders

Katter brukar ju gilla fisk men inte den här gången...