Sommarfunderingar

Det är lördag och klockan är två på eftermiddagen. Vi har just ätit frukost på altanen och jag sitter och tittar på några mörka moln som närmar sig på himlen. Vi har upplevt samma fenomen de flesta dagar denna vecka. På förmiddagarna har det varit soligt och varmt men på eftermiddagarna kommer det mörka moln med ordentliga regnskurar som följd.





Så här lummigt och fint ser det ut på Kuriska näset i Litauen. En av platserna vi besökte under vår Baltikumresa.

Jag är inne på min andra semestervecka och jag njuter av ledigheten. Under den första veckan gjorde vi en bilresa till Baltikum och det var väldigt trevligt. Den andra veckan har vi endast varit hemma och tagit det lugnt, själv tycker jag nästan att det varit lite för lugnt. Jag känner att jag inte riktigt rest klart denna sommar, utan jag skulle vilja åka iväg på ytterigare någon resa.

Men vart ska vi åka? Några världsmetropoler vi funderar på är Amsterdam, Kroatien eller Åre. Just nu lutar det åt Åre. Min sambo har nämligen vunnit två övernattningar hos Holliday Club i Åre och just nu sitter hon och funderar på lämpliga datum då vi kan åka. Men oavsett vart vi åker ska det bli trevlig att komma iväg ett tag.
#1 - Lisbeth

Jag säger som Alfons Åbergs mamma: "...vad bra att du har tråkigt, jättebra! Då kommer snart nåt roligt!"

...i Alfons fall blev hans kompis frisk och de kunde träffas... vad sägs om fika hos oss eller grilla...?